Thursday 19 July 2012

Undian tapak pasar Ramadhan 2012

gambar: loncos studio

Majlis undian tapak Gerai pasar Ramadhan Jengka 13 telah diadakan pada 18 Julai yang lalu. Majlis dihadiri oleh kebanyakan peniaga makanan yang berniaga tahun sebelumnya. Tahun ini pihak JKKK telah menempatkan kesemua gerai-gerai peniaga di satu tapak yang baharu untuk menjamin keselamatan orang ramai. Pada tahun lepas semua peniaga dibenarkan membuka gerai masing-masing dibahu jalan. Namun sejak akhir-akhir ini jumlah kenderaan yang menggunakan jalan ini semakin ketara meningkat maka pihak JKKK terpaksa mengambil langkah berjaga-jaga demi keselamatan penduduk dan pengunjung pasar Ramadhan. 

gambar: loncos studio

Peralihan tapak gerai pasar Ramadhan ini disambut baik kebanyakkan peniaga. Kesemua tapak perniagaan telahpun disewa dengan kadar RM30 untuk satu lot. Namun ada berberapa peniaga yang merasakan pihak yang bertanggungjawab perlu melaksanakan penguatkuasaan . Mereka tidak mahu ada  peniaga yang tidak mendaftar sesuka hati membuka gerai di tepi bahu jalan. Jika perkara ini berlaku dan dibiarkan tanpa sebarang tindakan, maka ia tidak adil bagi peniaga yang berdaftar dan membayar sewa. Yang mrmbimbangkan nanti akan ada perkara-perkara yang kita tak sanggup dengar! 

En Saiden sedang menunggu giliran cabutan undian tapak
gambar : loncos studio

Selamat berniaga kepada semua peniaga Gerai Pasar Ramadhan Jengka 13. Harap tahun ini akan ada makanan pelik-pelik yang tak terdapat di pasar Ramadhan yang lain. 

Meniaga pe boh? hehe..
gambar : loncos studio







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...