Sunday 15 July 2012

Majlis Mesyuarat Penubuhan Penaja

Syukur Alhamdulillah, pada 13 Julai 2012 jam 9.00 malam telah berlangsungnya majlis mesyuarat penaja penubuhan GENKO13. Warga generasi kedua yang dijemput menghadiri majlis ini mencapai sasarannya. Ada berberapa jemputan yang tidak dapat hadir oleh sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan. Ahli telah sebulat suara bersetuju menubuhkan Pertubuhan ini yang dianggap baik untuk kemajuan masyarakat khususnya kepada warga generasi kedua dan ketiga.

Apa yang lebih membanggakan kami ialah kesudian tetamu-tetamu terhormat terdiri dari YB Dato Zukarmi Hj Abu Bakar Setiausaha Umno Bahagian Jerantut, Tuan Isma Yatim Bin Ahmat dari Jabatan Kemajuan Masyarakat ( Kemas ) Jerantut, En Zulkifli Mustafa selaku Pengurus Rancangan Jengka 13, En Hazizan Penolong Pengurus dan En Zainuddin Bin Jantan pengerusi JKKK merangkap ketua peneroka dan ketua kampung serta orang-orang lama belia.

Rata-ratanya memuji dan mengucapkan tahniah diatas penubuhan ini dan percaya ini adalah langkah yang kecil tetapi BESAR sekali maknanya. Namun ia haruslah beroperasi secara konsisten demi kemajuan generasi kedua. Halangan terlalu besar apabila kita membuat sesuatu yang berbeza namun tidak harus putus semangat meskipun Pertubuhan ini bakal diperhatikan oleh sesetengah pihak.

Namun belum selesai lagi proses Pendaftaran Pertubuhan ini, sudah ada kedengaran suara-suara dari Persatuan Belia yang tidak senang dan tidak berpuashati serta ada juga individu yang terasa hati gara-gara tidak diundang ke majlis mesyuarat penubuhan GENKO! bersambung




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...