Thursday 5 July 2012

Logo Genko J13

Hari ini telah diputuskan dan dipersetujui oleh AJK Penubuhan Persatuan bahawa Logo sementara bagi Pertubuhan Generasi Korporat Jengka 13 ( Genko13 ) ada seperti digambarkan diatas. Jelas sekali logo ini mendapat feedback yang memberangsangkan. Akan tetapi logo akan bertukar bentuk jika ada rekabentuk yang lebih menarik pada masa akan datang.


Reka bentuk : Lambang Pertubuhan ini berbentuk gading gajah berwarna merah dan hijau serta satu gading gajah berwarna oren, tertera no 13 berwarna biru air laut memanjang kebawah serta tertulis perkataan GENKO berwarna oren yakni singkatan kepada GENERASI KORPORAT.




Keterangan : Gading gajah berwarna merah membawa maksud keberanian untuk mengubah nasib generasi kedua. Gading berwarna hijau bermaksud Persatuan ini berpegang teguh dengan ajaran Islam. Gading berwarna oren pula bermaksud akan sentiasa menyokong Felda sebagai tempat bernaung dan tempat mencari rezeki. Gading-gading ini bermaksud simbol negeri Pahang Darul Makmur. Angka 13 berwarna biru laut melambangkan keinginan untuk terus mewujudkan kedamaian di Jengka 13. Perkataan GENKO berwarna oren bermaksud singkatan dari GENERASI KOPORAT iaitu nama Pertubuhan ini. Warna-warna tersebut mewakili Parti politik tanahair bermaksud tidak kira apa faham politik sekalipun,bersama-sama berganding bahu demi kemajuan kampung dan komuniti.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...