Tidak
dinafikan, sejak kebelakangan ini, pembekal talian telefon berlumba-lumba
mempromosikan perkhidmatan Jalur Lebar. Maxis, Celcom, TM, Digi serta XOX telah
memperkenalkan pakej-pakej menarik untuk pelanggan mereka menikmati kemudahan
internet. Terpulang kepada pengguna untuk menilai mana satukan yang terbaik.
Namun jika kita renung sejenak dengan mata halus, KTW adalah suatu perkhidmatan
yang diberi percuma oleh Kerajaan untuk kemudahan rakyat.
Maksudnya disini, jika ada yang percuma, untuk apa kita mengeluarkan wang poket
jika kemudahan sudah ada secara percuma didepan mata. Namun kegagalan pihak
bertanggungjawab untuk memastikan kemudahan ini sampai kepada masyarakat amat
dikesali. Ini merupakan satu kerugian kepada kerajaan yang telah mengeluarkan
dana yang bukan sedikit tapi tidak mencapai hasrat menjadikan masyarakat celit
IT.
Pegerusi
Pertubuhan Generasi Korporat Jengka 13( GENKO) yang mewakili generasi kedua
FELDA jengka 13, Saudara Arman Bin Kamaruzaman berkata, beliau amat kesal
dengan sikap pihak yang menyelenggara perkhidmatan tersebut. Aduan sudah dibuat
sekian lama, namun tidak ada tindakan berkesan dapat dilihat hingga ke hari
ini. Beliau amat berharap agar pihak bertanggungjawab segera memperbaiki
perkhidmatan tersebut bagi membolehkan ia digunakan semula untuk manfaat orang
ramai.
TEMERLOH 11 Feb. - Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) diminta membuat audit mengenai masalah kegagalan internet berfungsi dengan baik di kawasan yang diberikan kemudahan kampung tanpa wayar sebelum ini.
Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Pahang/20130212/wp_04/Kegagalan-internet-Kampung-tanpa-wayar-perlu-dipantau#ixzz2MbEIiKAk
© Utusan Melayu (M) Bhd
Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Pahang/20130212/wp_04/Kegagalan-internet-Kampung-tanpa-wayar-perlu-dipantau#ixzz2MbEIiKAk
© Utusan Melayu (M) Bhd
No comments:
Post a Comment